© Layout by Julia E.

Bloggauksesta

maanantai 23. heinäkuuta 2012

Lueskelin tässä illan mittaa taas blogeja vähän mistä suunnilta vaan, ja usein siellä oli paljon mielipide postauksia "blogi yhteistyö" ja "blogin sponsorointi" yms. Koska munkin blogiin tullaan usein näistä asioista jauhaamaan, joten teen sen nyt kerralla selväksi!

Kun alotin bloggaamisen marraskuun lopussa, en iki maailmassa ajatellu että voisin saada yli sata lukijaa. Päätin aloittaa bloggaamisen sen takia koska halusin jakaa valokuvia ja ilmaista itteäni blogin avulla. Ajattelin että: "ketä mun elämä nytte kiinnostais?" Nytten teitä on vähä päälle 500, ja joka päivä kun tuun bloggeriin, odottaa iloiset kommentit mua, teijän takia mä jaksan kirjottaa tänne yhä kiinnostavimpia postauksia.

Kuten jotkut anonyymit ovatkin tulleet sanomaan : "Keräät lukijoita vaan noilla arvonnoilla, ilman arvontoja sulla ei olis lukijoita." Voin vaan sanoa että en todellakaan, mulle ei lukija määrä kauheesti vaikuta mun bloggaamisen, onhan se hienoo että oon 13-vuotias ja mulla on näinkin paljo lukijoita, sitä en kiellä. Mutta on mukava koittaa mihin tässä elämässä pystyy, kerran kysyin arvontaan palkintoa, sain toisen kerrankin ja vähän useammin. Te anonyymit jotka näin kuvittelette niin ehei, lukijat on vain lukijoita eikä se mun elämää muuta. Miten voisin saada ensimmäisen yhteistyö kumppanin jos mulla ei olis ollu niitä lukijoita? :)

Nykyään multa tullaan kyselemään "miten tota yhteistyötä tehdään" ja "mäkin varmaan rupeen tekeen jonkun kaa yhteistyötä, ja mulla on 20 lukijaa"Heti kun alotetaan blogi on mielessä vaan yhteistyö, tuotteet joita on mahdollisuus saada yms. Tää on tosi harmillista koska blogin persoonallisuus menee heti siinä. Ja blogissa ei oo sitä kirjottamisen ja kuvaamisen intohalua, jos tavotteena on vaan useat yhteistyöt ja raha. Vaikka minäkin myönnän teen monien kanssa yhteistyötä, mutta en halua että mun blogissa kohta roikkuu vilkkuvia mainosbannereita, minua ei koskaan kiinnostais google addsense, vaikka siitä saakin rahaa. Ja monet bloggaajat saavat siitä elantonsa, ja bloggaus on joillekin työ. Toki on siistiä että joillekkin bloggaus on työ ja saa elantonsa siitä sekä on koko sydämmellä mukana. 

Yhtenä asiana on myös muitten blogiin ns. pakkokommentointi "kivoja kuvia" tai "ootpa kaunis" ja oman blogin osote siihen loppuun, on pakko saada porukkaa sinne omaan blogiin kirjottamalla toisen blogiin jotain turhanpäivästä. En halua mitenkään tällä tekstillä ketään tiettyä tyyppiä kohdistaa mutta esim. minun ja mun kaverin blogiin on tullut tasan sama kommentti, samalta henkilöltä ja olikohan sillä tuhansia lukijoitakin vielä . 
Saan paljon kehuja, kritiikkiä sekä joskus haukkuvia kommentteja, nää kommentit unohdan. Tottakai se vähän tuntuu että epäonnistuin, mutta nykyään anonyymien kommentit unohdan ja jatkan. Kuitenkin harmittavaa, että monet bloggarit on lopettanu bloggaamisen koska on tullut niin ikäviä kommenntteja, ei ihminenkään kaikkea kestä.

Mulle bloggaaminen on harrastus. Blogissa kirjottelin alussa lähin kavereille, mutta nykyään kirjotan vähän useammalle silmäparille, joka on huippua!Se että kerran tai pari kuukaudessa näytän esim. jonkun tuote-esittelyn tai arvonnan on mun mielestä aika vähästä. Joidenkin blogissa (en taaskaan kohdista) on näitä Nelly.com:in mainoksia, ja niillä on ainakin kerran viikossa joku nellyn tilaus tai arvonta, tää vie niin blogin maineen ja semmosen mukavuuden pois. 


Toivon että kaikki tajus tän asian nyt suurinpiirtein tämmösellä tekstillä, kaikille muille bloggareille tsemppiä! :)
Tässä tekstissä en tuo ketään bloggaria esille, vaan kerron vaan nyt omat tunteet yhteistyötä koskien! Kertokaas vielä mitä mieltä te ootte blogiyhteistyöstä?

Emmppu

57 kommenttia:

  1. Täyttä asiaa koko teksti ! Ihana huomata että on vielä näitä joille bloggaaminen on harrastus eikä sitä kirjoiteta vain yhteistyön toivossa.

    Vanhassa blogissani oli monta sataa lukijaa eikä mielessäkään käynyt hankkia yhteistyö kumppaneita. Nyt kun aloitin uuden blogin aijon tämänkin pitää vain ihanana harrastuksena ja jättää sponsorit omaan arvoonsa.

    Sun blogissa oli kiva huomata että yhteistyö postauksia oli todella vähän, muutenkin blogiasi selaillessa jotenkin tykästyin. Jään seurailemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :-)! Olen siis kanssasi samaa mieltä!

      Poista
  2. niin osuva teksti ! Ja mun mielest bloggaus harrastuksen lisäks, kasvattaa ihmistä myös aika paljon. luonteelta ja käyttäytymiseltäkii. nimim. oon itte kasvanu ihmisenä aika paljon, kiitos _asiallisten_ anojen ! :) ikävä kyllä kaikki anot ei_ oo niin asiallisii..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, kasvattaa sekin :) kiitos kommentista!

      Poista
  3. Täytyy antaa propseja, tekstin perusteella ei todellakaan uskois sua 13-vuotiaaksi! Ihanan selkeetä ja luettavaa tekstiä (arvostan!) ja vielä kauniita kuvia siinä ohessa. Pitääpä pitää tätä blogia silmällä :)

    VastaaPoista
  4. Sä kirjoitat todella,todella hyvin! Oon ite huomannut myös, että tosi moni tekee blogin vaan siksi, että jollain toisella kaverilla on tai haluaa vaan rahaa. Siinä blogissa ei oo sillon hitustakaan ideaa, jos se on vaan täynnä mainoskuvia. Okei, no arvonnat on kivoja,mutta sekin on vähän tyhmää jos niitä tungetaan jokaseen postaukseen.

    En oo usein kommentoinut sun blogiin, mutta täytyy sanoo että tää on jopa yks lemppareista, tekstit on mielenkiintoisia, kuvat on tarkkoja ja muokkaus omalaatuinen :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta puhut sinäkin! :) Voi kiitti, pitäis ehkä useemminen tehä tälläsiä kirjoituksia?:)

      Poista
  5. Ihanaa tekstiä! Mullekkin bloggaus on vaan harrastus, enkä edes halua sponsoreita :) Se on ikävää, kun jotkut bloggaajat lopettaa bloggauksen anonyymien haukkujen takia. Munkin blogiin tulee melkein jokaiseen postaukseen joku ano dissaamaan, mua on sanottu vauvaks, läskiposkeks, elefantiks joka on pullotettu purkkiin jne., mut annan niitten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos joku anonyymi tulee niin se pitää vaan todellakin unohtaa, ei tulis sanoon sulle sitä suoraa kasvotusten ;)!

      Poista
  6. Oon täydellisen samaa mieltä! (: Senhän takia sitä blogia (ainakin useimmat kirjottaa) kirjotetaan, että se on hauskaa puuhaa, eikä siksi, että saataisin rahaa. Sitäpaitsi on paljon mukavampi lukea blogia, missä kirjoittaja itse haluaa haluaa pitää blogia muussakin kuin rahallisessa mielessä. Kyllähän sen varmaan alkaa pikkuhiljaa huomata, jos on vaan kahiseva pyörii mielessä :)

    Btw, on jo pitkään pitäny sanoa, että ihania postauksia aina lähettelet, ja sun blogia on ilo seurailla!

    VastaaPoista
  7. paitsi sä oot kyllä itekki laittanu tyylii miljoonia " ihana kuva" kommentteja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no tottakai mä kommentoin "ihania/kivoja kuvia" jos ne todellakin on hienoja! :)

      Poista
  8. Vaikutat tosi järkevältä ja oon tosta pakkokommentoimisesta ihan samaa mieltä mut sanon ilman oman blogin mainostusta, että oon aina tosi innoissani ku postaat enkä koskaa pety ! <3

    VastaaPoista
  9. Noniin sainpas luettua tän postauksen :) Oon kyl samaa mieltä noissa pakko kommenteissa kun jos just on saanu kommentin ja menee kattoo niin se onki joku ''jee kiva blogi'' nii eipä se ny nii kiva ookkaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, et joku on munkaa samaa mieltä :_)!

      Poista
  10. Toi on ihan totta ,ja senkin on vielä ihan tyhmää että ihmiset kerää vain numeroita lukija palkkiin 'liity mun,liityn sun' tavalla. Bloggaaminen pitää olla sellasta ,että ite tykkää siitä... ei sellasta et 'kaveril on,mäki teen ku haluun olla cool 8DD'
    Sun blogi on muuten ihana :) <3

    VastaaPoista
  11. miten joku voi olla noin viisas? :D koska eihän niitten lukijoitten määrä vaikuta siihen, että kirjottais enemmän, tai jotain sellasta.

    http://livemylifemillaz.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  12. ei minusta ainakaan vaikutaa siltä että sinä keräät lukijoita arvonnoillasi:)!,hyvä blogi:)

    VastaaPoista
  13. En yleensä oo jaksanu lukea mielipidekirjotuksia, mutta tää vaikutti kiinnostavalta ja luin tän loppuun. Hyvin kirjotettu ja täyttä asiaa koko teksti!

    VastaaPoista
  14. Täyttä totta koko teksti! Mun blogissa tulee mainokset vaikken niitä haluisikaan sillä se ei ole bloggerin blogi...
    ->venlantanssiblogi.blogimaa.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, voi harmi :-( Oot tainnu asetaa google addsensen?:)

      Poista
    2. Nii :( öööööö.... En tiiä voi olla?

      Poista
  15. En ole kohderyhmää joten sattumalta täällä vain viivähdin, mutta ajattelin sanoa että vaikutat erittäin tervehenkiseltä ja luonnonkauniilta, blogimaailman ankarista paineista ja houkutuksista huolimatta. :-) Terveisin Mummeli 29v.!

    VastaaPoista
  16. oooi ihana♥!(= mut totta toi teksti! emmä ainakaa usko et keräät arvonnoil lukijoita? :) sun blogi on ihaaaaaaaana ! ihan sika hyvä, osaaat kirjottaa just silleee hyvi!(-:♥♥

    VastaaPoista
  17. Go emppu !
    Nää on just niitä asioita joihin plokkareitten kannattais kiinnittää huomiota. Hyvä ku otit asian esille :--)
    t; Henni

    VastaaPoista
  18. oon ihan samaa mieltä ! mahtavaa ku otit tän täällä puheeks (:

    VastaaPoista
  19. jännä että sä mainitsit että oot huomannu kaveris ja sun blogissa saman kommentin ja sanoit et se on säälittävää, koska mä oon huomannu parin blogissa tismalleen saman kommentin, sun kirjottamana._.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mutta tarkotan sillä sitä että kirjotan kivoja kuvia, mukava ulkoasu :) Samaa kommenttia tulee kirjoteltua , koska monilla tosin on kiva blogi! :) Mä en millään tavalla halua mainostaa mun blogia muiden blogeis:)

      Poista
    2. Anteeks nyt vaan, mutta salli mun nauraa :D Syytät muita siitä, että että ne kirjttaa "kivoja kuvia" "hui ku oot kaunis" jnejne, ja VÄITÄT että ne tekee sen vaan mainostaakseen blogiaan? Sinähän sen tietenki tiiät minkä takia ne kommentoi:)mistä muka päättelet, että ne ei oikeesti ois sitä mieltä ja kopioi koko ajan kommenttinsa ja postaa niitä liukuhihnalta toisten blogeihin? ja sit kommentoit ite just samallalailla ja vielä uskallat väittää, että ihan vilpittömästi itse kommentoit etkä _millään tavalla_ halua mainostaa blogiasi? ja mitä se ylipäätänsä sua liikuttaa miten muut mainostaa blogiaan? samahan se on mainostaa vaikka demissä, mitä oon nähny sunki tekevän vaikka kuin paljon. ja siisjoojoo, tää oli mielipidepostaus, ja tääki on mun mielipide.

      Poista
    3. Kiitos mielipiteesätsi! Haluan kuitenki selventää pari juttua :) En ole syyttännyt ketään, mutta se on todella ärsyttävä et jotkut oikeesti kommentoi niin ja laittaa osotteen siihen perään:) (eihän siin muuten mitään) Mainostan demissä sen takia, koska löydän samalla paljon hyviä blogeja!:)

      Poista
  20. Yhteistyöt on kivoja kunhan niitä on blogissa vaan pari tarkoin valittua, on tylsää kun monissa blogeissa on ainakin 10 eri mainosta ja kokoajan mainospostauksia esim. nellystä

    ♥: obses-sions.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, samaa mieltä, kaikkea kohtuudella :)

      Poista
  21. miten saa tuon tykkäsin nappulan tuohon? jos oisit kiltti ja kertoisit :)

    VastaaPoista
  22. joo mä kans tiiän ton tyypin joka laittaa tyylii joka blogii saman kommentin ja blogin osotteen perään... must tuntuu et se käyttää kopioi ja liitä toimintoa... vähä perseestä... keräilee lukijoita. tosiaan en kerro nimellä, mut moni varmaa tietää sen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, tottakai jokasella omat tapansa mainostaa blogia.. :---D

      Poista
  23. mahtava teksti täynnä asiaa! sulla on kyllä tosi asiallinen blogi ja muutenkin vaikutat hyvältä tyypiltä, jatka samaan malliin! :)

    VastaaPoista
  24. sulla on kyllä ihan älyttömän kiva blogi! Liityin lukijaks ;) Mäkin oon törmänny noihin jotka laittaa sman kommentin joka blogiin..

    VastaaPoista
  25. Asia tekstiä! :-D mullekin bloggaus on sellanen harrastus, mistä tykkään kauheesti ja se on aina yksi päivän iloista kun pääsen kirjottelemaan postauksen! :)

    VastaaPoista
  26. Hieno teksti :D Mulle bloggaus on vähän niiku päiväkirjan kirjottaminen. Kirjotan sinne sillon kun huvittaa ja on intoa siihen. Mun mielestä jos on pakko kantaa kameraa mukana että pääsee postaa ja lukijoita tulis lisää niin se on tyhmää ja ei niistä postauksista tuu sillon edes kunnollisia. Ite en välitä kuinka monta lukijaa mulla on, tärkeintä mulle on vaan se että pystyn kertoo asiat jotka haluan jakaa muillekkin ja jos jotain ei kiinnosta niin sit ei kiinnosta. Ja tuo yhteistyö jonkun kanssa, kyllähän se mua hieman kiinnostaa, mut en mä tarvii niit mihinkään. :D

    VastaaPoista
  27. tää teksti oli ihan täyttä asiaa ja tosi hyvä et otit tän esille, oot hyvä kirjottaa ! :)

    VastaaPoista

Kommenttit tulevat tarkistuksen jälkeen näkyviksi!