© Layout by Julia E.

VARFÖR HAR TIDEN GÅTT SÅ FORT?

sunnuntai 8. kesäkuuta 2014

Hejsan. Det är inte normalt att jag skriver min blogg på svenska. Min pappa och styvmamma pratar svenska med mig. Och jag har talat svenska med pappa även då jag var liten. Men nu ska jag prova att skriva på svenska och berätta något litet av mit livet när jag var liten. Jag kommer att berätta också om en person som är jätte viktig. Min pappa. Texten kan inhålla några eller många stavfel. Därför att jag skriver inte så mycki svenska.

// Heippa. Tää ei ole todellakaan normaalia että kirjottelen blogia ruotsiksi. Mun iskä ja äitipuoli puhuu ruotsia minulle. Ja oon puhunu siitä lähtien ruotsia kun oon ollut pieni. Mut nyt aion kokeilla kirjottaa ruotsiksi ja kertoo hieman elämästä kun olin pieni. Kerron myös yhdestä henkilöstä joka on todella tärkeä minulla. Isäni.  Jos luette myös ruotsin kielistä tekstiä saattaa siinä olla virheitä koska ei oo tyypillistä että kirjotan! Puhun niin paljon enemmän kun kirjottelen, harjotus tekee mestarin ;-) 
0690
0691
Jag har alltid varit pappas lilla flicka. Jag har gjort många olika saker och har varit tillsammans med pappa. Jag tycker att den bilden av mig och pappa är söt. Jag är typ par veckor gammal  i den bilden. Jag säger alltid pappa, inte till exempel: iskä, isi och så vidare.. Han är pappa

// Mä oon aina ollut isin tyttö. Oon tehny monia erilaisia asioita ja ollut yhdessä iskän kanssa. Mun mielestä alempi kuva on tosi ihana. Ja oon siinä vaan noin parin viikon ikäinen! Sanon aina isääni papaksi, enkä esimerkiksi iskäksi tai isiksi. Hän on pappa  
ID 0684
Pappa är den som lär ut många olika saker. Min pappa har lärt hur man simma, springa, klättra, spela fotboll och många andra saker. Jag beundrar min pappa. Alla har sina egna dålighalv, men jag tycker att du skulle minnas människör bättre halv. Min pappa är jätte hjärtlig och göra sitt bästa för mig.

// Isä on se joka opettaa monia uusia asioita. Mun isä opetti kuinka uidaan, juostaan, kiipeillään, pelataan jalkapalloa sekä monia muita asioita. Ihailen isääni. Jokaisella on omat huonotpuolet mutta minusta pitäisi muistaa ihmisen paremmat puolet. Minun isä on tosi sydämmellinen ja tekee parhaansa minun vuoksi. 
0709 0697Jag har varit hela mit livet jätte lat att tala svenska. Jag har varit rädd att jag inte kan svenska. Men när jag hör att någon tala svenska jag förstår allt. Jag har alltid varit så blyg att tala. Jag kan tala flytande svenska om jag bara vill och jag tror att jag har talat mera nu. Jag har märkt den i jobbet, där måste jag tala med kunder. Svenskatimmarna i skolan har alltid varit lätt för mig. Under sommaren ska jag läsa en hel bok på svenska! :-)

// Olen ollut koko elämäni ajan tosi laiska ruotsin puhuja. Olen pelännyt etten osaisi puhua ruotsia. Mutta aina kun kuulen että joku puhuu ruotsia ymmärrän kaiken. Olen aina vaan niin ujo puhumaan. Osaan kuitenkin puhua sujuvasti ruotsia jos vaan haluan ja uskon että olen ruvennut puhumaan enemmän ruotsia, huomasin sen töissä missä minun täytyy puhua ruotsia asiakkaille. Ruotsintunnit koulussa ovat aina olleet helppoja minulle. Kesän aikana aion lukea kokonaisen kirjan ruotsiksi! Lisäksi haluan toivottaa teille paljon tsemppiä ruotsin kielen opiskeluun! :-)
0702
Vad tycker ni om det här inlägg? Skulle ni läsa mera texter på svenska? :-) Berätta vad ni tycker :-)

// Mitä tykkäätte tästä postauksesta? Lukisitteko lisää tekstejä ruotsiksi? Kertokaa mitä tykkäsitte :-)

Emilia

42 kommenttia:

  1. Kiva postaus ;) ois kiva jos tekisit lisää ruotsiks tekstejä. Itelle tekee hyvää opetella kääntää paremmin nlita
    ruotsin kielisiä tekstejä.

    Oot muuten yks mun lempi bloggaajista :)

    VastaaPoista
  2. Aivan ihana postaus!♥ voi kun itsekin osaisin puhua noin hyvin ruotsia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, eikun harjoittelemaan sillä se parantuu! :-)

      Poista
  3. aww, tää postaus oli aivan ihana ! ♥

    http://aurorarebecca.blogspot.be/

    VastaaPoista
  4. Tosi kiva postaus! Itellä ei suju ruotsi yhtään mikä vähän harmittaa..:/

    http://allbeautifullost.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voih, no mut harjottelulla se parantuu :-)

      Poista
  5. Tosi kiva tää postaus. Tee ihmeessä useemmin tälläsiä ruotsinkielisiä. Sun ulkoasu on ihana, simppeli, muttei samanlainen kun muilla :)

    thesmalllightformylife.blogspot.fi

    VastaaPoista
  6. Wou, loistava postaus o_O ihana että kirjoitat ruotsiks! :-) plus suloisia kuvia ♥

    http://siivetontehtylentamiseen.blogspot.fi

    VastaaPoista
  7. Ihana postaus ja tosi suloisia kuvia! :3 Osaisinpa itekkin puhua hyvin ruotsia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon Erin, eikun harjoittelemaan :-)

      Poista

  8. Äntligen ett svenskt blogg. Jag är en svensk. Jag gillar det här.

    VastaaPoista
  9. aivan ihana postaus ja jotain niin suloista <3 arvostan kovasti tällaisia <3 muutenkin ihana blogi, ihana ulkoasu <3

    VastaaPoista
  10. Ihana postaus, ja oon todellaki yllättyny et ymmärsin kaiken eikä tarvinnu kattoo suomennoksii. Mulleki ruotsi on aina ollut kielenä helppoa, ja mun serkut on ruotslaisia, joten sitä tulee kuultua paljon. En oo koskaan kunnolla puhu ruotsia, mutta mä pidän siitä kielestä ihan hirveesti, eli olis kiva lukea lisää ruotsiksi!

    VastaaPoista
  11. Tosi kiva postaus! Tykkään ruotsin kielestä ja tänkin postauksen luin eka pätkän ruotsiksi ja sit jos en tajunnut jotain, varmistin suomesta. Tee ihmeessä näitä lisää :-)

    mbelovely.blogspot.fi

    VastaaPoista
  12. Oon oikeesti ihan rakastunu tähän sun blogiis, postaukset aina jotenkin piristäviä. Hyviä ja laadukkaita kuvia! :-)

    VastaaPoista
  13. Olipas ihana postaus, samalla hyvää harjoitusta mun ruotsin kielelle kun sitä täällä rannikolla kyllä tarvii! Hoppas du skriv en annan post i svenska! (:

    Ööhh... en ota takeita menikö joku pieleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hhaha joo yritetään jos joskus sais jotain kirjoiteltua !:-)

      Poista
  14. Oii, tä oli kiva postaus :-) mä oon super laiska kieliopin opettelun suhteen, mutta koska iskä puhuu työpuheluita paljon, niin ymmärrän ruotsia tosi hyvin.. Mutta mitä tulee puhumiseen, niin en osaa muuta kun perusasiat ja sitten mutisen jotain epämäärästä :-D Oli kuitenkin helpottavaa huomata että ymmärsin koko tekstin, ilman noita suomennoksia! Ihanaa kesää sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vitsi! Toivottavasti säkin ens vuonna jaksat opiskella kieliä vähän paremmin meinaan on tosi hyödyllisiä! :-D Ja puhuminen parantuu ainoastaan puhumisella :/. Hyvää kesää sullekkin Tilda♥

      Poista
  15. Hei ihana idea! Olis hienoa, jos kirjottaisit enemmänki ruotsiksi, hyvää harjoitusta itselle - ja myös varmaan sulle :-) pari vuotta oon vasta ruotsia lukenut, joten hämmensi miten ymmärsin aika paljonkin ilman käännöstä! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, ihana kuulla! :-) Yritin kirjottaa selkeetä ruotsia ilman että lyhentelen sanoja ja käytän slangia :-D Mutta ihana kuulla kiitos♥

      Poista
  16. eikä miten ihana postaus :') mä jotenkin liikutuin sun tavasta millä kerrot sun isästä, munkin isä on mulle tosi tärkee! ja oot kyllä niin onnekas et sulla on ollu mahollisuus oppia noinkin sujuvaa ruotsia, jos meet lukioon niin sulla on niin etuasema sen opiskelussa! :-D mulla nimittäin on vaikeuksia oppia koko kieltä ja se pitäis vielä kirjoittaa ylppäreissä.. apua :DD

    ulkoasusta sen verran, että tää on aivan ihana, tykästyin banneriin ja oot tosi taitava kuvaamaan! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon! :-) Ihana kuulla että sunkin isä on sulle tärkee♥

      Poista
  17. Ihana blogi sulla! Ulkoasu on tosi kiva, simppeli ja jotenkin erikoinen. Vähän väriä haluaisin ulkoasuun. Kuvia on sopivasti joka postauksessa, tää postaus oli tosi kiva. Tee ihmeessä lisää tälläisiä ruotsinkielisiä postauksia! Oot kaunis ja rakastuin noihin Pariisista otettuihin kuviin :)

    VastaaPoista
  18. Tosi kiva idea tehdä tälleen postaus! Hyvä kun suomensit noi tekstit, muuten en olis saanu mitään selkoo..:'D Ja siis onko tuo christine sun sukunimi? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi Christine tulee mun toisesta nimestä, oon siis Emilia Ann-Christine :-) Kiitos kommentistasi :-)

      Poista
  19. Tää oli aivan ihan postaus ja miten vieläpä kerroit sun isästäs! Ja nää kuvatki oli niin söpöjä. Tämmösiä postauksia on aina niin kiva lukea ja katella :) Ulkoasu on tosi kiva ja simppeli!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Janina, katotaan jos jatkossa tulis lisää :-)

      Poista
  20. ihana postaus! :-) Kivan omaperäinen :-)

    VastaaPoista
  21. oli tosi ihana postaus. hauska lukee ensin ruotsiks ja sit kattoo tosta suomen pätkästä että oliko ymmärtäny miten hyvin :D hitsi olis kiva puhuu ruotsii tollei toisena äidinkielenä…

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi, eikun harjottelemaan vaikka kaverin kanssa! :-) Kiitos paljon♥

      Poista

Kommenttit tulevat tarkistuksen jälkeen näkyviksi!