© Layout by Julia E.

VINKIT ONNISTUNEESEEN RIPPIPÄIVÄÄN

sunnuntai 24. toukokuuta 2015

konffis5
Heippa! Ajattelin tulla tänään vähän erilaisen postauksen kanssa. Mä pääsin ripille kesällä 2013, siitä tosiaan on pari vuotta! Tuntuu, että se oli juuri. Mietiskelin hetken ja päädyin tekemään tämmöisen koonnin mun rippipäivästä ja antamaan teille, jotka tänä kesänä pääsee ripille niin vinkkejä onnistneeseen rippipäivään. Monilla varmasti kysymyksiä hiuksista, itse konfirmaatioista ehkä vielä mekostakin! Mä yritän auttaa ja kommenttejakin saa heitellä :-)
815
Olin itse siis viikon kestävällä rippileirillä Vaasan Lepikossa. Alueena paikka oli tosi kiva ja tunsin vain muutaman etukäteen ryhmästä. Päästiin neljän hengen huoneisiin ja oltiin leirillä viikko. Jokainen päivä oli tosi pitkä ja uuvuttava, mutta silti leiri oli ihan omanlainen kokemus. Kannattaa pakata mukaan mukavia vaatteita, ketään ei oikeesti kiinnosta siellä pukeutuminen :D. Joten älä huolehdi, ota vaan ne mukavat lökärit mukaan. Seurakunnan leireillä on aina todella paljon ruokaa, joten älä säikähdä, että joka 3. tunti siellä on ruokaa tarjolla.. Sitten kun pääsee kotiin niin onkin tosi hassua kun ei saakkaan ruokaa niin usein. Vierailupäivänä kannattaa pyytää, että vanhemmat toisi jotain hyvää. Mä sain tuoreita mansikoita ja Ben and Jerry's jäätelöä, nami! Leiriä ei kannata pelätä, se on loppujen lopuksi todella hauska ja ikimuistoinen kokemus :)
0812
Konfirmaatio tilaisuus kesti meillä yllättävän vähän noin tunnin verran vaan. Laulettiin yksi laulu, meidät siunattiin ja isosilla oli ohjelmaa. Lopuksi oli myös ehtoollinen ensin meille rippiläisille ja sitten lopulle kirkolle. Meillä oli harjoitus konffis leirillä ja siellä sai jo maistaa viiniä ja leipää. Suosittelen kyllä maistamaan sitä leipää ja viiniä jo etukäteen. Leipä maistuu aivan pahville ja jää helposti kurkkuun kiinni! Viini oli aika hapanta. Ei kannata tätäkään pelätä, nopeesti se on ohi! Kirkkoon annan sen vinkin, että älkää laittako korkkareita, niitä harvoin näkee pitkien albojen takaa. Samalla teidän jalat saa levätä ennen kuin laitatte koko päiväksi korkokengät. Alboilla tulee lisäksi todella helpolla kuuma, joten älkää missään nimessä jättäkö mitään huiveja tai neuleita sinne alle! 
0430
0440
Kirkon pihalla sua todennäköisesti ottaa ystävät, perhe ja muut sukulaiset. Yritä mennä kaikkien luo ja hymyillä ja kiittää, vaikka takana voi olla uuvuttava aamu ja konfirmaatio. Muista myös ottaa paljon kuvia kaikkien kanssa! Kuvat on niin ihania muistoja.  
fe
Tämmöisenä kokonaisuutea vielä. Muista hankkia ajoissa mekko ja mielellään sillee että ei kamalan lyhyt ole kun kuitenkin kirkkojuhla. Suunnittele etukäteen rippikampaus (+meikki), toisin kuin minä! Kiharat meni ihan pieleen ja kun menin kirkkoon niin ne oli jo laineella... mut toisaalta ei ne siltikään mitenkään huonolta näyttänyt! Miettikää yhdessä tarjoilut, teettekö itse vai tilaatteko ja kaikki muu juhlapaikkaan liittyen. Kannattaa myös miettiä, koska meette ottaan rippikuvia ja minne. Mun omia rippikuvia voi selata täältä! :-)

 Ihanaa rippipäivää kaikille joille se on tulossa  

21 kommenttia:

  1. Mitä luulisit, millainen mekko olisi hyvä mun konffikseen kun meille tulee ihan vaan muutama vieras? Juhlitaan ihan kotona, joten sellainen kovin pramea mekko ei ole tarpeen :-/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän sillä vieraiden määrällä ole väliä! :) Otat just sellasen mekon kun haluat, itte tykkään yksinkertaisista ja valkoisista mekoista :)

      Poista
  2. Tosi kiva postaus, mä uskon että tulevat rippikoululaiset saa tästä postauksesta jotain vinkkejä irti :-)
    Mä voisin vielä sanoa että ei kannata odottaa rippijuhlien menevän täydellisesti, koska aina voi käydä jotain esimerkiksi sää vaihtua kaatosateeksi tai mekkoon tulla tahra.... Mä tein sen virheen että suunnittelin omat juhlat omassa päässäni täydellisinä, ja lopputulos oli se, että petyin päivään kun kuvittelin sen olevan täydellinen prinsessapäivä itselleni hah :-D Rippikuvat epäonnistuivat täysin ja kuvia taisi tulla tasan viisi, joista vielä muutama hävisi bittiavaruuteen tietokoneen takia.

    Noh, toivottavasti muilla menee paremmin kuin mulla! Mutta ikimuistoinen juhla toi silti on vaikka mitä kävisi :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi tossa on kyllä myös hyvä pointti! Itsellä onneksi meni kaikki aikalailla suunitellun mukaan, mutta tietenkin hiukset epäonnistuivat :-D Ihana kuitenkin kuulla että juhlat olivat ikimuistoiset ♥

      Poista
  3. Hehee ollaan kaimoja (???? :D) riparin suhteen nimittäin minäkin pääsin ripille 2013! :) Ite olin kahden viikon kestävällä leirillä ja voi että mua ahisti pelotti ja jännitti se etukäteen, mutta lopulta se olikin yks mun elämän parhaimmista kokemuksista! ^^ Olin samalla riparilla isosena viime kesänä ja se olikin sitten aika paljon rankempaa kuin leiriläisenä olo. :D


    Todella kekseliäs postausidea! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaimoja sitten riparin suhteen! Kiitos paljon sun kivasta kommentista Rico :-)

      Poista
  4. Hauska postausidea ja toivottavasti monelle myös hyödyllinen! :) Itsellä konfirmaatio oli ihan normaalin messun yhteydessä ja kesti piitkään... :D Olihan se päivä kyllä ikimuistoinen ja ilman sitä mun elämä olis tällä hetkellä tosi erilaisella mallilla - en olis isonen, ja siitä jos mistä oon onnellinen, että lähdin koulutukseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi teillä varmaan kestänyt sitten pitkään! Mua vähän harmittaa kun en isoseksi lähtenyt, aika ei vaan riittänyt :-( Kiitos sun ihanasta kommentista ♥

      Poista
  5. Oi tää oli kiva postaus! Itelläkin konfirmaatio tulossa kesällä, mikä kyllä hiukan jännittää, vaikkei näköjään tarvitsisi :D Mä oon onneks ollut jo ajoissa liikkeellä ja hankkinut sen mekon ja miettinyt jo reilua kuukautta ennemmin kampausta! Toisaalta taidan odottaa siltä päivältä ihan liikojakin.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, tänne ilmottautui myös joku toinen jolla on konfirmaatio tulossa, superisti tsemppiä! :-) Ei kannata kuitenkaan olettaa liikaa. Ihanaa kesää sinulle Suvi <3

      Poista
  6. mullaki ripari edessä, sitä rippileirii en niinkää oota ku sain tietää ketä sinne tulee, 3tai 4 tyttöö jotka haukku mua ja mun kaveriporukkaa heti riparin ns. aloituspäivänä... Toivoisin niin et mun riparist tulee kiva ja et siel sais oikeest olla oma ittesä mut katotaa miten käy... Mutta joo mulla on mekko hankittu jo ja koekampaukset tehty, kutsut lähetetty, tarjottavat ruuat suunniteltu, enää pitää vaa miettiä minkälaista meikkiä laittais :D Tää postaus oli tosi kiva ja hyödyllinen! :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä tosi harmittavaa kuulla :(! Yritä olla välittämättä niistä. Ne jotka haukkuu niin ne on sua alempana, muista se! 💕 Teet sun rippileiristä niin ihanan kun haluat :-). Kuulostaa hyvältä kun kaikki on jo melkeen valmiina, wau! Paljon tsemmpiä kesään ihana <3

      Poista
  7. Ää, mulla alkaa kahden viikon päästä ripari, joka kestää viikon. Mua pelottaa se tosi paljon, koska en tunne sieltä ketään, ja entä jos kaikilla on oma kaveri, ja mä jään yksin, muutenkin mä oon aika ujo.. Joka päivä stressaan siitä kaikesta, en haluais mennä koko riparille!!!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti siellä on joku sunlainen tyyppi! :-) Lisäksi isoset ja apuset on yleensä ihan huippu tyyppejä, ja ei ne oo leiriläisiä paljo vanhempia. Älä pelkää tai stressaa, kaikki menee super hyvin tai ainakin mahtavasti :-) Paljon tsemppiä sulle ihanuus <3

      Poista
  8. tää varmasti jakaa jonkunverran mielipiteitä! Koska itse en ainakaan halunnut aiemmin ehtoolliselle, kun se hienous oli juuri siinä et ekaa kertaa se nautitaan konfirmaatiossa ne. Sit kanssa kaikilla meillä oli kirkossa korkkarit (tytöillä) :-D meidän leirillä ei myöskään ollut vierailupäivää! Hankin myös mekkoni aika viime tingassa, mutta kukin tyylillään:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puhut kyllä ihan totta! :-) Varsinkin tosta ehtoollisen hienoudesta, ihan samaa mieltä olen :-). Meillä oli se ongelma kun siihen kirkon mattoon jäi helposti korkkareiden korot kiinni ja joskus jotkut olikin siinä kaatuillu :-D. Mutta kyllä näissä jokainen tekee tyylillään. Kiitos sun erilaisesta ja kivasta kommentista :) <3 Kivaa kesänodottelua♥

      Poista
  9. Veden juominen kanssa on tosi tärkeetä ettei jossain kirkossa ala pyörryttää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyviä vinkkejä satelee, ja tää on todella hyvä! :-) Kiitos siitä♥

      Poista
  10. Oon muuten miettinyt, että mitä paikkaa teet/teit cheerleadingissa? Olitko flyer vai jotain pohjaa kenties?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tein monipuolisesti kaikkia pohjanpaikkoja :-) Itte tykkäsin olla eniten 2. pohja (sämpy, sämppäri) tai mikä ikinä muilla onkaan :-D

      Poista
  11. Tosi hyödyllinen postaus ja kiva idea! Lisää tän tyyppisisä postauksia:)

    VastaaPoista

Kommenttit tulevat tarkistuksen jälkeen näkyviksi!